Jak przyspieszyć metabolizm?

Często zadajemy sobie pytanie jak przyspieszyć metabolizm? Istnieje wiele produktów, które można jeść każdego dnia, aby spalić kalorie i schudnąć. Dobra wiadomość jest taka, że ​​produkty te są bardzo smaczne i zdrowe. Spróbuj dodać kilka z nich do swojej codziennej lub tygodniowej diety. Oczywiście nie zapomnij, aby regularnie ćwiczyć. W ten sposób, nie tylko spalamy kalorie, ale również poprawiamy nastrój. Oto 10 produktów, które przyspieszą metabolizm i pomogą spalić więcej kalorii.

1. Grejpfrut

Grejpfrut - przyspiesza metabolizm i pomaga spalić kalorie. Jest bogaty w błonnik, który może pomóc ustabilizować poziom cukru we krwi. Grejpfruta możesz dodać do sałatki owocowej, koktajlu lub wydusić i pić sok grejpfrutowy.

seler

2. Seler

Tajemnica selera jest bardzo prosta. Seler zawiera mało kalorii i pomaga spalić więcej niż jesz. Seler składa się głównie z wody, ma dużo minerałów i składników odżywczych, dlatego powinien być dodatkiem w naszej codziennej diecie.

produkty pełnoziarniste

3. Produkty pełnoziarniste

Badania pokazują, że produkty pełnoziarniste są zdrowsze niż ziarna rafinowane. Obniżają ryzyko zachorowań na choroby przewlekłe. Produkty pełnoziarniste, są również dobrym elementem diety, ponieważ zawierają węglowodany złożone, które stopniowo uwalniają energię, dlatego nie będziemy odczuwać głodu przez dłuższy okres czasu. Całe ziarna są bogate w różne witaminy, minerały i węglowodany, a ich najcenniejszym składnikiem jest błonnik pokarmowy.

zielona herbata

4. Zielona herbata

Jeśli jeszcze nie odkryliście dobrodziejstwa zielonej herbaty to najwyższy czas to zrobić. Ten egzotyczny azjatycki napój zagościł w naszym życiu już na stałe, ale mało kto zdaje sobie sprawę ze zdrowotnych właściwości zielonej herbaty. Bogata w przeciwutleniacze, zielona herbata pobudza metabolizm i pomaga stracić na wadze. Czy to nie jest po prostu fantastyczne. Siedzimy wygodnie w fotelu, cieszymy się filiżanką gorącej aromatycznej zielonej herbaty, a ona robi wielką przysługę naszemu ciału.

5. Omega - 3

Zostało naukowo udowodnione, że kwasy omega-3 działają jak regulator metabolizmu. Omega - 3 jest kwasem tłuszczowym, który wpływa na poziom hormonu leptyny, której zadaniem jest między innymi informowanie mózgu o zasobach energetycznych organizmu, leptyna kontroluje jak szybko jest spalany tłuszcz. Kwasy Omega-3 znajdziemy w przeróżnych rybach ( w pierwszej kolejności łosoś, tuńczyk, śledź) lub w suplementach diety.

kawa

6. Kawa

Myślę, że nikt nie wyobraża sobie życia bez filiżanki kawy, a w szczególności poranka z tym niesamowitym aromatem. Wszyscy wiemy, że kofeina ma właściwości pobudzające. Kawa zdecydowanie przyspiesza metabolizm. Niestety całe dobrodziejstwo kawy znika po dodaniu cukru czy śmietanki. Najlepiej śmietankę czy cukier wymienić na cynamon i cieszyć się małą czarną z niesamowitym aromatem cynamonu.

awokado

7. Awokado

Awokado to potrójny spalacz tłuszczu i kompletne źródło białka. Zawiera duże ilości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które przyspieszają metabolizm. Awokado ma wiele wspaniałych korzyści zdrowotnych. Obniża poziom cholesterolu, leczy rany, zmniejsza ryzyko chorób serca i udaru mózgu, znakomity dla oczu i włosów. Na śniadanie możesz zjeść awokado z pomidorami i solą morską, lub pokroić do sałatki ze szpinaku i zielonej fasoli. Znakomicie również się nadaje jako składnik smoothie z cynamonem i mlekiem kokosowym.

orzechy brazylijskie

8. Orzechy brazylijskie

Orzechy brazylijskie to jedne z największych smakołyków, które można jeść, jednocześnie spalając kalorie. Regularne jedzenie orzechów brazylijskich usprawnia metabolizm i znacznie ogranicza spożycie innych produktów, ponieważ wywołują uczucie sytości. Orzechy brazylijskie mogą również pomóc w walce z cellulitem i wzmocnić nasz układ odpornościowy. Korzystnie również wpływają na pracę serca i chronią przed chorobami układu krążenia. To również znakomite źródło selenu.

ostre przyprawy

9. Ostre przyprawy

Udowodniono naukowo, że ostre potrawy potrafią przyśpieszyć przemianę materii i to nawet o 20%. Ostra papryka ma w tym względzie szczególne właściwości. Zatem warto dodawać pikantne przyprawy do potraw (ostre papryczki, pieprz cayenne, kolorowy pieprz, ale także czosnek, imbir). Jeśli dodatkowo lubimy ostre jedzenie, możemy połączyć przyjemne z pożytecznym. Uważajmy jednak, ponieważ ostre przyprawy, sosy oraz posiłki zaostrzają nasz apetyt i mogą zakwasić nasz organizm.

nasiona chia

10. Nasiona Chia

Nasiona chia są bogate w białko, błonnik oraz kwasy tłuszcze omega-3. Błonnik, zawarty w nasionach poprawia metabolizm, hamuje apetyt. Nasiona chia spowalniają wchłanianie cukrów i pomagają regulować poziom cukru we krwi, stąd polecane są również diabetykom. Wystarczy namoczyć je w czystej wodzie przez około 15 minut tak, aby zwiększyły swą objętość (zaabsorbują co najmniej 9 razy tyle wody ile same ważą), a następnie dodać je do smoothie, jogurtu, sałatki czy płatków owsianych. Więcej o niesamowitych wartościach nasion chia, przeczytaj w artykule: Nasiona chia - 8 niesamowitych zalet (hit Nr 3)

Jeśli masz swój sposób na to, jak przyspieszyć metabolizm, to daj znać.

Zobacz jeszcze