automasaż
EXPERT RADZI

Automasaż przy spiętych mięśniach

Nie zawsze mamy czas, aby korzystać z uroku SPA czy profesjonalnych gabinetów masaży. Natomiast zawsze znajdziemy chwilę czasu, by zbawienne dla organizmu efekty masażu uzyskać samemu, w domowym zaciszu.

W naszym życiu nie brakuje sytuacji stresowych, skutkujących nie tylko napięciem emocjonalnym, ale też i mięśniowym. Wszystko, co dzieje się w naszej psychice odbija się na naszym ciele, a psychika i ciało są ze sobą nierozerwalnie związane.

I mimo, że większość z nas zdaje sobie sprawę, jak ważne dla naszego ciała są wyjścia na basen, saunę siłownię czy fitness lub masaż, to nie zawsze mamy czas na tego typu zabiegi. Może więc warto postawić na automasaż, który choć na moment pomoże nam rozluźnić napięte mięśnie? Do przeprowadzenia automasażu potrzebujesz 10 minut spokoju, bez hałasu dobiegającego z pokoju dzieci lub telewizora. Przyda się również oliwka lub krem, dla skóry skłonnej do alergii może być olej lniany lub z pestek winogron.

O czym należy pamiętać przy masowaniu własnego ciała? Jest kilka zasad, którymi trzeba się kierować.

Między innymi trzeba pamiętać, że ruchy powinny kierować się w stronę serca lub najbliższych węzłów chłonnych. Wykonujesz go wzdłuż przebiegu naczyń limfatycznych. Zaczynamy automasaż od palców rąk i kończymy na ramieniu, lub od stóp, kończąc w pachwinach. Masaż nie powinien zaogniać istniejących ran, otarć, zadrapań. Istniejące należy omijać lub zrezygnować z przyjemności.

Ok. Mamy wszystko, oliwkę, ciszę, spokój, przyjemne miejsce. Od czego zacząć?

Najlepiej od części ciała, które są najbardziej zmęczone. Musisz zastanowić się, jak spędziłaś dzień, co robiłaś? Czy masz zmęczone nogi od stania czy chodzenia? Stopy od obcasów? Może ręce od dźwigania? Twarz? Nadgarstki? Przed masażem umyj ręce i masowaną część. Masowaną część ciała musisz ułożyć tak, by maksymalnie rozluźnić mięśnie. Czas zabiegu powinien wynosić do 10 minut, a każdą technikę powinno powtórzyć się od 5 do 10 razy.

Jak się masować? Przede wszystkim przyjemnie, a i kilka technik można z powodzeniem zastosować.

Wśród technik, które są stosowane w automasażu znajdziemy głaskanie, które wykonuje się całą dłonią, która obejmuje miejsce masowane i przesuwa się powoli i miarowo w stronę serca, wyciskanie, ugniatanie, gdzie rozluźniony mięsień chwyta się między kciukiem a pozostałymi palcami, kierując się znowu w stronę serca, rozcieranie i oklepywanie. Przy wyciskaniu stosuje się chwyt obrączkowy, gdzie kciuk leży naprzeciw palca wskazującego lub używa się samych kciuków. Rozcieranie wykonuje się samymi opuszkami palców, zakreślając koła, elipsy, biegnące w jednym kierunku, można również rozcierać mięśnie palcami zgiętymi w pięść. Oklepywanie to po prostu lekkie uderzanie ciała grzbietem palców lub boczną stroną dłoni. Wykonuj automasaż najlepiej dwa razy dziennie – rano i wieczorem.

Automasaż to doskonała forma relaksu.

Okazuje się, że może być równie przyjemny, jak masaż wykonany przez specjalistę w salonie masażu. Ma również znaczenie lecznicze i regeneracyjne. Przyspiesza samo leczenie organizmu. Ma podstawową zaletę, można go wykonać zawsze i wszędzie, no i nie jest trudną sztuką, nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności czy wiedzy, a pozwala znacząco podnieść własne samopoczucie. Daje też poczucie komfortu , relaksu i zadbania o siebie. Regularny automasaż pozwala naszemu ciału lepiej funkcjonować. Pobudza krążenie krwi i limfy, odpręża, likwiduje napięcia, co pozwala organizmowi na skuteczniejszą walkę z infekcjami różnego typu. Ciało łatwiej regeneruje się po urazach, jest mniej podatne na powstające napięcia, skurcze czy nerwobóle.

Organizm zdecydowanie czuje się lepiej.

Autor artykułu:
Artykuł został przygotowany przez Gabinet Masażu Art Massage Dorota Kuzan z Poznania oferujący masaż leczniczy i relaksacyjny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *