Już kilka razy spotkałeś się w internecie ze wzmiankami o diecie Intermittent Fasting i chcesz się dowiedzieć, czemu zawdzięcza tak dużą popularność? Przychodzimy z pomocą! Przygotowaliśmy dla Ciebie kompendium wiedzy o poście przerywanym, w którym znajdziesz informacje o samym sposobie odżywiania, jego zaletach czy przeciwwskazaniach. Od teraz dieta Intermittent Fasting nie będzie miała przed Tobą żadnych tajemnic!

Dieta Intermittent Fasting – z czym to się je?

Dieta Intermittent Fasting jest także znana pod nazwą postu przerywanego lub okresowej głodówki. Jej twórcy obiecują mnóstwo pozytywnych korzyści zdrowotnych, poprawę samopoczucia oraz utratę kilogramów. Jak to możliwe? Zasady są naprawdę proste – każdego dnia masz okno czasowe o określonej długości, w którym możesz dostarczać swojemu ciału odpowiednią liczbę kalorii. Podczas pozostałych kilku lub kilkunastu godzin musisz powstrzymać się od jedzenia. I tak naprawdę to tyle – dieta Intermittent Fasting nie jest skomplikowana.

Jak wygląda podział godzinowy w ciągu dnia? Wszystko zależy od wariantu diety Intermittent Fasting, na który się zdecydujesz. Do najpopularniejszych zaliczamy takie metody jak 16:8 lub 18:6. Jak z pewnością się domyślasz, pierwsza liczba oznacza liczbę godzin, w których należy przestrzegać postu i pić jedynie wodę, niesłodzoną kawę lub napary ziołowe. Z kolei druga z nich to okienko żywieniowe, w którym możesz jeść. Pamiętaj, że choć nie ma ściśle określonych ograniczeń kalorycznych, to warto spożywać posiłki z umiarem, pamiętając o tym, aby były odpowiednio zbilansowane.

Zalety diety Intermittent Fasting

Jedną z największych zalet diety Intermittent Fasting jest oczywiście możliwość zrzucenia nadprogramowych kilogramów. Głównie ze względu na ograniczenie podjadania, które w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną może przynieść naprawdę zaskakujące efekty. Kolejna z nich to przyspieszenie metabolizmu, dzięki któremu organizm łatwiej i szybciej pozbywa się nagromadzonych toksyn. Dodatkowo dieta Intermittent Fasting pozwala wyregulować pracę jelit, dając im odpocząć przez nawet kilkanaście godzin dziennie. Właśnie dlatego post przerywany jest czasami polecany osobom, które zmagają się z problemami ze strony układu pokarmowego.

Dieta Intermittent Fasting – przeciwwskazania

Czy dieta Intermittent Fasting ma jakieś przeciwwskazania? Oczywiście, że tak. Jednym z nich jest ciąża. Ze stosowania postu przerywanego powinny także zrezygnować kobiety karmiące piersią oraz osoby starsze i dzieci. Warto pamiętać, że okresowe głodówki nie są obojętne na przykład dla układu hormonalnego, dlatego każda zmiana w sposobie żywienia powinna być konsultowana ze specjalistą! W przeciwnym razie narażasz nie tylko swoje zdrowie, ale czasami także i życie.

Jeśli nie masz pewności, czy post przerywany jest dla Ciebie, postaw na sprawdzone sposoby odchudzania! Schudnij skutecznie i zdrowo ze zbilansowaną i zdrową dietą. Gdy nie masz czasu na codzienne przygotowywanie posiłków, z odsieczą przychodzi dieta pudełkowa WygodnaDieta.pl. Jedz smacznie, zdrowo i chudnij!