różnice w suplementacji dla kobiet i mężczyzn
EXPERT RADZI WSPÓŁPRACA ZDROWIE

Różnice w suplementacji dla kobiet i mężczyzn

Suplementacja diety bywa bardzo ważnym elementem kontrolowania rezultatów zdrowego, aktywnego trybu życia. Jest szczególnie wskazana nie tylko w sytuacjach niedoborów witamin czy minerałów, ale również w stanach szczególnego zapotrzebowania na konkretne składniki odżywcze. Może to być na przykład zwiększona aktywność fizyczna. Jak wtedy powinna wyglądać podaż dodatkowych składników odżywczych w postaci specjalnych preparatów?

Odżywki białkowe dla kobiet i mężczyzn – ważne w suplementacji

Osoby, które systematycznie trenują, mają większe zużycie białek mięśniowych, które nieznacznie uszkadzają się, aby później ulec regeneracji i przyrostowi. Proteiny dla kobiet i mężczyzn, którzy regularnie trenują, powinny mieć zatem priorytetowe znaczenie. Białko wegańskie w postaci smakowego proszku do przyrządzania koktajli, pochodzącego w 100% ze składników roślinnych, a głównie grochu, to bardzo ważny suplement, szczególnie u osób aktywnych. Jednak zwiększona podaż białka jest wskazana również w przypadku odchudzania się, ponieważ pozwala zwiększyć metabolizm, a przy okazji uzyskać wysoki poziom sytości na długo. Węglowodany i tłuszcze pochodzące z wysokiej jakości źródeł to makroskładniki, których zwykle nie suplementuje się, ponieważ dobrze zbilansowana, klasyczna dieta dostarcza ich wystarczająco dużo.

Nie tylko białko wegańskie – co jeszcze warto suplementować?

Jednym z najważniejszych składników w suplementacji osób odchudzających się lub intensywnie trenujących powinno być białko wegańskie, dostarczające jedynie niezbędnych aminokwasów, bez tłuszczów czy cholesterolu, jakich często pełne są źródła białka zwierzęcego. Jednak osoby trenujące powinny też dbać o uzupełnianie podaży innych składników – głównie elektrolitów, które tracą wraz z potem, oraz witamin z grupy B i żelaza – niezbędnych do prawidłowej pracy układu mięśniowego oraz nerwowego.

Czym różni się suplementacja kobiet i mężczyzn?

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni potrzebują tych samych składników, których zadaniem jest uzupełnianie podaży białka budującego silną, wysokojakościową tkankę mięśniową. Potrzebują również tych samych witamin czy minerałów. Jednak istnieją zarówno suplementy dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Z czego wynika ta różnica? Jedynie z indywidualnych potrzeb ilościowych – panowie zazwyczaj potrzebują nieco większych ilości składników w przeliczeniu na masę ciała. Przykładowo, odżywki białkowe dla kobiet opracowane są w taki sposób, aby w jednej porcji znajdowało się wystarczająco dużo aminokwasów niezbędnych dla kobiet.

Zasadniczo w suplementacji makroskładników dla kobiet i mężczyzn bierze się pod uwagę nieco odmienną fizjologię obu płci, a co za tym idzie – inne zapotrzebowanie ilościowe. Należy także pamiętać, że rozważając suplementację diety, należy patrzeć nie tylko na płeć, ale również na stan zdrowia, masę ciała, tryb życia i wiele innych czynników. W razie potrzeby, chcąc suplementować odżywkę białkową SlimMeNatural, warto skonsultować się ze swoim dietetykiem lub naszym sklepem online, który udzieli stosownych rad w zakresie dawkowania preparatu.

One thought on “Różnice w suplementacji dla kobiet i mężczyzn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.